- Vše o nákupu
- Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.quentino.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
- Provozovatele internetového obchodu David Šeffer, se sídlem Lipová 656, 747 14 Markvartovice, IČO: 88059561, DIČ: CZ8511095989, zapsané v živnostenském rejstříku, kontaktní adresa: Lipová 656, 747 14 Markvartovice, e-mail: info@quentino.cz, telefon: +420 606 426 013 (dále jen „prodávající“)
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
II. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu má informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů na jeho vrácení, pokud toto zboží vzhledem ke své povaze nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, není-li v konkrétním případě výslovně uvedeno jinak. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen „objednávka“).
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
- Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
- Po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu e-mail s potvrzením přijetí objednávky (tzv. automatické potvrzení), které je zároveň potvrzením o uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1827 odst. 1 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena doručením potvrzení objednávky kupujícímu.
- Prodávající si vyhrazuje právo objednávku zrušit nebo požadovat dodatečné potvrzení, zejména pokud se jedná o větší množství zboží nebo nestandardní zakázku.
III. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- dobírkou v místě určeném kupujícím v objednávce;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího v CZK č. 1022187464/5500, IBAN: CZ7655000000001022187464, BIC: RZBCCZPP, vedený u Raiffeisenbank;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajicího v EUR č. 103378477/5500, IBAN: CZ5355000000001033378477, BIC: RZBCCZPP; vedený u Raiffeisenbank;
- online platební kartou prostřednictvím platební brány GoPay.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit také náklady spojené s balením a dodáním zboží, pokud jsou účtovány. Není-li výslovně uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- Ceny zboží jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, není-li v konkrétním případě výslovně uvedeno jinak.
- Dostupnost jednotlivých platebních metod může být omezena v závislosti na zvoleném způsobu dopravy, místu doručení nebo dalších technických omezeních. Kupující bude vždy informován o dostupných způsobech platby v rámci procesu objednávky.
- Prodávající je oprávněn požadovat úhradu celé kupní ceny před odesláním zboží kupujícímu, zejména pokud se jedná o nestandardní zakázku, objednávku na míru či při dřívější nedodržení závazků kupujícím. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu spolu s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající může kupujícímu vystavit zálohovou fakturu, a to zejména u zboží vyráběného na zakázku nebo při objednávce většího množství zboží, než je aktuálně skladem.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, pokud není výslovně uvedeno jinak.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo stanoveno právními předpisy, vystaví prodávající kupujícímu ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Faktura bude vystavena po uhrazení ceny zboží a zaslána kupujícímu elektronicky nebo fyzicky spolu se zbožím.
- Při platbě online kartou přes platební bránu GoPay obdrží kupující účtenku dle zákona o evidenci tržeb (EET), pokud je povinnost evidovat tržbu uložena zákonem.
IV. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ ("REKLAMACE")
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že:
- věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a není-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží;
- se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud je na zboží, jeho obalu, návodu připojeném ke zboží nebo v reklamě uvedena lhůta k použití v delším rozsahu, použijí se ustanovení o záruce za jakost.
- Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese: David Šeffer, Lipová 656, 747 14 Markvartovice, nebo e-mailem na: info@quentino.cz.
- Reklamaci je vhodné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Kupující je povinen přiložit doklad o koupi (např. fakturu nebo účtenku) a stručný popis vady. Pro rychlejší vyřízení lze využít formulář dostupný na webových stránkách prodávajícího.
- Zboží je třeba k reklamaci zaslat kompletní a řádně zabalené, aby při přepravě nedošlo k dalšímu poškození. Vhodné je přiložit i vyplněný reklamační formulář.
- Pokud zásilka vykazuje zjevné poškození přepravního obalu, doporučuje se kupujícímu převzetí zásilky odmítnout. V takovém případě bude zásilka vrácena zpět a zákazníkovi bude zaslána nová.
- Prodávající vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, nedohodnou-li se smluvní strany písemně na delší lhůtě. Kupující bude o průběhu a způsobu vyřízení informován e-mailem.
- Kupující je povinen vadu uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při vynaložení obvyklé pozornosti zjistit. V případě zjevné vady (např. mechanického poškození, záměny výrobku, vadného šití apod.) se za včasné uplatnění považuje její oznámení bezprostředně po převzetí nebo rozbalení zásilky. nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, nedohodnou-li se smluvní strany písemně na delší lhůtě. Kupující bude o průběhu a způsobu vyřízení informován e-mailem.
V. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- Je-li kupující spotřebitelem, má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez udání důvodu, v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží lhůta k odstoupení ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
- Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující informovat prodávajícího o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy prostřednictvím jednoznačného prohlášení – např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem. Kupující může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný na webových stránkách prodávajícího: https://www.quentino.cz/reklamace
- Pokud kupující odstoupí od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu nepoužíté a nepoškozené zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží zpět před jejím uplynutím. Zboží zašle kupující na adresu: David Šeffer, Lipová 656, 747 14 Markvartovice.
- Prodávající vrátí kupujícímu všechny platby, které od něj přijal, včetně nákladů na dodání zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného jiného způsobu dodání než nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání), a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl informován o rozhodnutí kupujícího odstoupit od smlouvy. Platbu prodávající vrátí stejným způsobem, jakým ji přijal, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu bylo zboží doručeno nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
- Kupující má právo zboží vyzkoušet a zkontrolovat jeho vlastnosti, ale nesmí ho používat způsobem, který by vedl k jeho poškození a snížení hodnoty. Kupující odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží dle §1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
- Prodávající má právo požadovat náhradu za snížení hodnoty zboží, pokud došlo k nakládání se zbožím jiným způsobem než je uvedeno v bodě 5. nebo znehodnocení či poškození v důsledku nevhodného zacházení.
- Právo na odstoupení od smlouvy spotřebiteli nenáleží v případech stanovených § 1837 občanského zákoníku, zejména:
- pokud bylo zboží upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu;
- u zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- u zboží dodávaného v uzavřeném obalu, které spotřebitel po dodání z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, například se jedná o zboží určené k přímému kontaktu s pokožkou, jako jsou ponožky, podvazky či jiné obdobné oděvní doplňky.
- Pokud byl k objednávce poskytnut dárek, je kupující v případě odstoupení povinen vrátit i tento dárek ve stavu, v jakém jej obdržel. Pokud tak neučiní, bude hodnota dárku odečtena z vracené částky.
VI. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
- Prodávající je povinen dodat zboží v souladu s kupní smlouvou, v dohodnutém množství, jakosti a provedení, a to řádně a včas.
- Prodávající je povinen vystavit kupujícímu daňový doklad – fakturu a předat jej buď se zbožím nebo v elektronické podobě.
- Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a že po dobu 24 měsíců bude způsobilé k obvyklému užívání, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak nebo pokud zákon nestanoví jinak.
- Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku, pokud:
- kupující v minulosti porušil smluvní povinnosti (např. nepřevzal zboží či nezaplatil),
- se objednávka týká nestandardního množství nebo typu zboží bez předchozí dohody,
- existují technické překážky, které znemožňují řádné plnění.
- V případě, že dojde k nemožnosti plnění (např. vyprodání zboží, zásah vyšší moci apod.) a nedojde-li s kupujícím k dohodě na náhradním plnění, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. Pokud již byla platba kupujícím provedena, bude mu částka vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů.
- Prodávající je povinen chránit osobní údaje kupujícího a nakládat s nimi v souladu s platnými právními předpisy. Podrobnosti jsou uvedeny v samostatném dokumentu Ochrana osobních údajů.
- Prodávající je povinen vymazat osobní údaje kupujícího z databáze na základě písemné žádosti kupujícího, nejpozději do 30 dnů od jejího doručení.
VII. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
- Kupující je povinen uvést při objednávce správné a úplné údaje, zejména doručovací adresu a kontaktní údaje, a uhradit kupní cenu řádně a včas.
- Kupující se zavazuje převzít objednané zboží. Pokud tak neučiní bez oprávněného důvodu, může být požadována náhrada vzniklých nákladů.
- Kupující je odpovědný za to, že jím uvedená e-mailová adresa je funkční a přístupná. Na tuto adresu mu budou zasílána veškerá oznámení týkající se jeho objednávky.
- Kupující má právo na řádné a včasné dodání zboží, vystavení daňového dokladu a uplatnění práv z vadného plnění dle těchto obchodních podmínek a platných právních předpisů.
- Kupující má právo požádat o výmaz svých osobních údajů z databáze prodávajícího, a to písemně. Prodávající je povinen údaje odstranit nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti.
- Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy za podmínek uvedených v článku V těchto obchodních podmínek.
- Kupující je povinen si při převzetí zboží od přepravce ověřit jeho neporušenost a případné zjevné poškození ihned reklamovat přepravci. V případě platby na dobírku si je kupující povinen vyžádat doklad o zaplacení.
- V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem vznikne spor z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení sporu k:
- Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz
- Kupující může také využít platformu pro řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
VIII. ZÁKAZNICKÉ RECENZE
- Recenze zobrazované na webových stránkách prodávajícího pocházejí výhradně od zákazníků, kteří u prodávajícího skutečně zakoupili zboží a zároveň udělili souhlas se zasláním hodnoticího dotazníku.
- Prodávající využívá pro sběr recenzí externí platformy třetích stran, zejména Heureka.cz, Zbozi.cz a Google.com, kterým mohou být za tímto účelem předány informace o zakoupeném zboží a e-mailová adresa zákazníka, a to výhradně na základě souhlasu zákazníka.
- Na stránkách e-shopu jsou zveřejňovány odkazy na externí portály (např. Heureka.cz), kde lze najít autentické recenze zákazníků, a také agregované procentuální hodnocení spokojenosti vycházející z nezávislého hodnocení těchto platforem.
- Zákazník má právo kdykoliv odvolat souhlas se zasíláním hodnoticích dotazníků nebo s předáváním údajů třetím stranám, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného na info@quentino.cz.
IX. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
- Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem:
- vyřízení objednávky a plnění kupní smlouvy,
- vedení uživatelského účtu (pokud byl vytvořen),
- splnění zákonných povinností (např. účetnictví, daně),
- zasílání obchodních sdělení (pokud byl udělen souhlas),
- hodnocení spokojenosti (např. přes Heureka.cz, Google.com apod.).
- Právním základem zpracování osobních údajů je:
- plnění smlouvy,
- oprávněný zájem prodávajícího,
- splnění právní povinnosti,
- souhlas kupujícího (u obchodních sdělení nebo hodnocení).
- Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytně nutnou pro splnění účelu, nejdéle však po dobu 10 let od uzavření smlouvy, není-li právním předpisem stanoveno jinak.
- Kupující má jako subjekt údajů tato práva:
- právo na přístup k osobním údajům,
- právo na opravu nepřesných nebo neúplných údajů,
- právo na výmaz („právo být zapomenut“),
- právo na omezení zpracování,
- právo vznést námitku proti zpracování,
- právo na přenositelnost údajů,
- právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
- Osobní údaje nejsou poskytovány třetím osobám, s výjimkou subjektů podílejících se na realizaci objednávky (např. dopravci, poskytovatelé IT a platebních služeb), a to pouze v nezbytném rozsahu.
- Kupující může kdykoliv odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů, a to zasláním žádosti na e-mail: info@quentino.cz.
- Osobní údaje jsou zabezpečeny technicky i organizačně tak, aby byla zajištěna jejich ochrana proti neoprávněnému nebo nezákonnému zpracování a proti náhodné ztrátě, zničení nebo poškození.
- Webové stránky prodávajícího využívají soubory cookies pro zajištění jejich správného fungování, analytické účely a přizpůsobení obsahu a reklam. Cookies mohou být uloženy pouze se souhlasem uživatele, s výjimkou tzv. technických cookies, které jsou nezbytné pro fungování webu. Uživatel může nastavení cookies kdykoliv změnit prostřednictvím nastavení svého prohlížeče nebo v cookie liště zobrazené při první návštěvě webu.
- Registrační číslo subjektu přidělené úřadem pro ochranu osobních údajů je: 00073970 a tato registrace je veřejně dohledatelná na www.uoou.cz
- Tyto obchodní podmínky jsou platné ve znění uvedeném na webových stránkách prodávajícího v den odeslání objednávky kupujícím.
- Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, že jim rozumí a že s nimi v plném rozsahu souhlasí.
- Práva a povinnosti smluvních stran neupravená těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
- Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit a doplňovat. Změněné podmínky jsou účinné ode dne jejich zveřejnění na webových stránkách. Tím však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.
- Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 4. 2025.
